בין מציאות לחלום: לישון רצוף כל הלילה

2377135085_a1ac2e1da5_zאת בטח מכירה את זה טוב: התינוק נרדם סוף סוף, ואת סה"כ רוצה לשתות כוס קפה ולראות כמה דקות טלוויזיה לפני שתתעלפי על הספה. את מתלבטת אם בכלל להיכנס להתקלח מהפחד שתירדמי תוך כדי, אבל בסוף החלטת שכן, והגעת לרגע המיוחל והנחת את הראש על הכרית. עצמת עיניים ונתת לעצמך לשקוע בשינה, ופתאום בכי. הוא התעורר.. וכל מה שרק עובר לך בראש זה למה? למה הוא לא ישן עד הבוקר..??

אז קודם כל קצת מידע ומדע

תינוקות לא אמורים לישון לילה שלם. הם נולדים עם מנגנון הישרדות שירשנו מאבותינו הקדמונים אשר גורם להם להתעורר כל כמה שעות כדי לוודא שהם לא בסכנה.

תינוק יונק יתעורר יותר במהלך הלילה מכיוון שחלב אם מתעכל מהר, אך אין הבדל בכמות שעות השינה בין תינוקות יונקים ותינוקות שניזונים מתמ"ל.

ישנן שיטות ללימוד הרגלי הרדמות עצמאיים אך אם התינוק לא בשל פיזיולוגית להירדם עצמאית – כמה שתנסו להקנות לו את ההרגל הזה – זה לא יצליח.

יותר ממחצית התינוקות מראים בשלות פיזיולוגית להירדם עצמאית בגיל 3 חודשים כאשר רובם המוחלט יראו בשלות עד גיל 5 חודשים. עדיין יש אחוז לא מבוטל אשר יראה בשלות רק מאוחר יותר ואפילו אחרי גיל שנה.

שיטות הלימוד להרגלי הירדמות עצמאיים לא ישנו את כמות ההתעוררויות אלא רק את הקריאה אליכם  – כלומר התינוק לא יבכה או יקרא לכם לבוא להרדים אותו שוב, אלא יירדם חזרה באופן עצמאי.

אם תקנו לתינוק הרגלי שינה נכונים מגיל 3 עד 6 חודשים, יפחתו הסיכויים שלו לפתח בעיית שינה בהמשך חייו.

איך תדעו אם זה הזמן להקנות לתינוק הרגלי שינה עצמאיים?

אם התינוק שלכם מקיץ הרבה במהלך הלילה יש לשלול סיבות נוספות להתעוררות לפני שמתחילים: סיבות רפואיות כמו בעיות נשימה, ריפלוקס סמוי או גלוי, גורמים מסוימים במהלך היום כגון סדר יום לא מתאים, אווירה לא מתאימה לפני השינה, השכבה בסימני עייפות מאוחרים, עייפות מצטברת וכד', וכמובן רעב או לחילופין, אכילת יתר.

לאחר שנוטרלו כל הסיבות שעלולות להפריע לשינה תקינה, ועדיין יש התעוררויות בלילה, רוב הסיכויים שההתעוררות נובעת מהתנייה מסוימת, ואז ניתן להתחיל להקנות הרגלי שינה עצמאיים.

אם התמדתם בשיטה מסוימת ולא התחלתם לראות שיפור לאחר שבוע עד 10 ימים, יכול להיות שהשיטה לא מתאימה לתינוק שלכם או שהוא עדיין לא בשל פיזיולוגית להירדם עצמאית.

בהצלחה!

 

דפנה לוגסי – יועצת השינה שלך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.