סדר יום ושינה של תינוקות – חלק אחרון

במאמר הקודם למדת שכדי לבנות סדר יום לתינוק רצוי להתחיל את הבוקר עם הזריחה, ולעקוב אחרי חלונות שינה וסימני עייפות. אבל איך כל זה נכנס לסדר יום מובנה?

אחרי שבוע בערך שבו אנחנו מעירות את התינוק שלנו בשעה קבועה בבוקר, ומרדימות לפי סימני עייפות, אנחנו נתחיל לראות שמתחיל להתקיים איזשהו דפוס מסוים בשעות שבהן התינוק שלנו נרדם ומתעורר. אז מה נעשה? נרשום! נראה כמה זמן הוא ישן בתנומות שלו במהלך היום ובמהלך הלילה, כמה זמן עירות הוא זקוק בין תנומה לתנומה, ונתחיל בעצם להבין את סדר היום.

בנוסף, נרשום גם כמה זמן לקח לתינוק שלנו להירדם. למה? כי אם זמן ההרדמה נמשך יותר מדי זמן, אז נבין שמשהו מתפספס – קריאה לא נכונה של סימני עייפות (לא אצל כל התינוקות סימני העייפות הם זהים), או שהאווירה לא מותאמת להרדמה, וכד'. כמה זה זמן הרדמה סביר? עד 20 דקות.

כמה זמן כל תנומה צריכה להיות?

זה ממש תלוי בתינוק שלכם. יש תינוקות שישנים בצהריים יותר, ויש כאלו שישנים את השינה הארוכה שלהם בבוקר. אז אין לזה חוקיות, וחשוב שלא תנסי להכניס את התינוק שלך לתוך תבנית שאולי לא מתאימה לו. ובכל אופן, מחזור שינה של תינוקות הוא בד"כ בין 45 דקות לשעה. בכל סיום של מחזור שינה אנחנו נראה איזושהי תזוזה קלה של התינוק, ואחריה הוא יכול לחזור לישון לעוד מחזור שינה, או להתעורר. כלומר אם מחזור השינה של התינוק שלכם הוא 45 דקות, את תצפי לראות אותו מתעורר לאחר 45 דקות, או בכפולות של 45 דקות, כלומר שעה וחצי, שעתיים ורבע, 3 שעות, וכן הלאה, אלא אם כן משהו הפריע לו לישון.

מתי כדאי להאכיל – לפני השינה או לאחריה?

יש אמהות שפוחדות שתיווצר תלות בהנקה או בבקבוק ע"מ להירדם, והן מפרידות את ההאכלה מהשינה. אך האמת היא שיש קשר הורמונלי הדוק בין אוכל ושינה, במיוחד אצל תינוקות, ועצם ההפרדה של השניים יכולה לגרום לבעיות שינה. אז לשאלתכן – להאכיל לפני השינה, ופשוט לזהות סימני שובע ולנתק את מקור ההאכלה לפני שהתינוק נרדם ע"מ לא ליצור תלות.

ושאלת השאלות – האם כדאי להעיר תינוק ישן?

אז קודם כל – באם אין בעיות בריאותיות, לא מעירים תינוק ישן לאוכל! גם אם עברו יותר מ-3 שעות. הורמוני הרעב של התינוק יעירו אותו לבד אם הוא יהיה רעב. אבל – כן מעירים תינוק בבוקר על מנת להתחיל את היום, וכן מעירים אם אחת מהתנומות אורכת מעל 3 שעות (בסיום מחזור שינה כמובן..), מכיוון שזה עלול לפגוע בשינה של הלילה.

 

בהצלחה!

דפנה לוגסי – יועצת השינה שלך

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.